pelkamad
Sunday, August 06, 2006
اعلانیه
از آنجا که حضرت باریتعالی -جلّ‌شأنه- سررشته ترقّی و سعادت این وبلاغ را به کف کفایت ما سپرده و شخص همایون ما را حافظ حقوق قاطبه اهالی و رعایای صدیق خودمان قرار داده لهذا دراین موقع اراده همایون ما براین تعلق گرفت که برای رفاهیت و امنیت قاطبه اهالی وبلاغیه و به جهت حفظ مصالح عامه، من بعد از این کلّهمِ اصول سابعه که به قلم مبارک ما وضع گردیده به شدّت و حدّت تمام به منصّه اجرا گذارده شود. و چنانچه مطلبی خلاف شان افکار منوّره و نعوذ بالله در مقام سبّ و تهمت به غیر منطبع گردد و و به نحوی از انحا از اصولی که شخص همایون ما به حلیه طبع آراسته ایم تمرُّد شود، فی الحال متخلفین از مقام عضویت معزول گشته و اسمشان به سیاهه طاغیان مضاف و به رقعه‌های عارضان مرحمت همایونی مبذول می گردد.
مقرّر می داریم که کلیه‌ی نفوس اعم از رجال معظّم و خواتین مکرّمه کُپیه‌ای از حکم ما را در دوسیه خود محفوظ داشته و آن را نصب‌العین قرار دهند تا قاطبه‌ی اهالی از نیات حسنه ما کما ینبغی مطلع و مشغول دعاگویی مدامِ شخصِ جنّت‌مکانِ مینو شانِ ما و این وبلاغ بی‌زوال باشند.

فی الجمله از میرزا ایرج خان مفاخرالملک نیز مراجعت فی‌الفور شان و شرفیابی به آستان مبارک خودمان را مُستدعیم. باشد که در ظلّ توجهات حضرت ولی الله الاعظم و در سایه اوامر و نصایح ملوکانه‌ی ما سایر اهالی این بارگاه یعنی آشیخ مرتضی خان ثقة‌الاسلام، آسیّد کیوان‌الملک نقاش باشی، میرزا مسیح خان تک‌نگار باشی، میرزا علی خان نظام‌الدوله و سرکار علّیه بانو شمس‌الملوک تا ابد‌الدّهر مظفّر و منصور باشند.

به تاریخ پانزدهم مردادالمبارک سنه‌ی هشتاد و پنج شمسی در سال دوم سلطنت ما.



--------------------------------
* برگرفته از فرمان مشروطه با تصرف و تلخیص

Labels: