pelkamad
Monday, May 19, 2008
نوآوری
دانش‌آموز مبتکر بسیجی برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید اولین هواپیمای بدون بالِ جهان شد. این هواپیما که قادر به انجام عملیات سمپاشی و کودریزی به صورت توام می‌باشد با تغییرات جزئی قادر به حمل موشک‌های بالستیک دوربرد و کلاهک‌های‌ هسته‌ای و نیمه‌هسته‌ای نیز خواهد بود. گفتنی‌ است تکنولوژی ساخت این هواپیما کاملا بومی بوده و تنها کشورهای جیبوتی و جزایر سلیمان پیش از این نمونه‌های مشابهی را عرضه کرده بودند که بحمدلله با شکست سنگینی مواجه شدند. به گزارش سرویس علمی خبرگـزاری فـارس، این هواپیما که صرفه‌جویی عرضی زیادی در باندهای هوایی کشور به دنبال خواهد داشت از ویژگی‌های نانو آیرودینامیکی بالایی برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود با تولید انبوه این هواپیما در پایگاه‌های مقاومت، رقابت سختی در عرصه‌های تنگاتنگِ بین‌المللی صورت گیرد.

این جوان مومن و معتقد پیش از این موفق به دریافت چندین مدال رنگارنگ، در اوزان مختلفْ از جشنواره‌ها‌ی اختراعات و اکتشافات محلّی و برون‌مرزی شده است.
از دیگر اختراعات و ابداعات این مبتکر خلاق می‌توان به باطری قلمی دوگانه‌سوز، دستگاه ایجاد کننده‌ی جای مُهر استاندارد با نشانگر زمانِ تعویض (تطبیق‌پذیر با پیشانی‌های صاف و پُرچروک)، ساعت رومیزی پُرتابل، دستگاه رادار مین‌یاب برای مصارف خانگی، ترمز ABS دیجیتال برای بولدوزر و گریدر، کنترل از راه دور قالپاقِ پراید*، تسبیحْ‌چرخان با روتور قفسه‌سنجابی، نانو چماق‌های پرورشی، شبیه‌ساز یابو در ابعاد مختلف و ... اشاره کرد.

گفتنی است نامبرده دارای دکترای افتخاریِِ مهندسیِ فرهنگی و جنبش نرم‌افزاری بوده و به تازگی کمربند زرد خود را در رشته‌ی فول‌کیک‌بوکسینگ با نمره‌ی ممتاز کسب کرده‌است. وی حافظ کُلِّ بحارالانوار است و بارها در سایر زمینه‌های مختلف، افتخار‌آفرینی‌های متعددی را بروز داده‌است. او همچنین از پیشگامان فن‌آوریِ کیهان (KT) در سطح کشور بوده و مقالات فراوانی را در این مورد صادر کرده است. وی ضمن ردّ شایعات محافل صهیونیستی در مورد اختراع موکَنِ دیجیتالِ اسلامی توسط وی، تصریح کرد تا به ثمر رساندن آرمان‌های جنبش پشم‌افزاری در سطح جهان، دست از ارزش‌های مقدس و مواضعِ حساس خود بر نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: افتتاح اولین فرودگاه سرپوشیده‌ی کشور

-------------
* کپی‌رایت: آزموسیس